Σάββατο, 23 Δεκεμβρίου 2017

Θέμα: Καταγγελία για παραπλανητικές δηλώσεις για την Προσχολική Αγωγή


Την 1η Δεκεμβρίου 2017 στα Ιωάννινα, στο Ετήσιο Τακτικό Συνέδριο της Κ.Ε.Δ.Ε., μεταξύ άλλων συζητήθηκε και το θέμα της Προσχολικής Αγωγής.
Στην ενότητα της Κοινωνικής Πολιτικής, Υγείας και Απασχόλησης ο αντιπρόεδρος της επιτροπής και Δήμαρχος Νεάπολης-Συκεών κ. Σίμος Δανιηλίδης, μιλώντας για την Προσχολική Αγωγή ανέφερε:
1. Συγκρίνοντας τους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς με τα Νηπιαγωγεία: «Η διαφορά είναι τεράστια. 10 με 11 ώρες δραστηριοτήτων, ύπνου, φαγητού, θεάτρου, παιδοψυχολόγου, κοινωνικού επιστήμονα κτλ. στον Παιδικό Σταθμό, τίποτα από όλα αυτά στο Νηπιαγωγείο και η λειτουργία του Νηπιαγωγείου 4 και μισή ώρες, ίσως λέω και πολλές.» Επίσης αναφέρει ότι «τα Νηπιαγωγεία κλείνουν τρεις μήνες, 20 μέρες τα Χριστούγεννα, 20 μέρες το Πάσχα...»
2. Η υποχρεωτική δίχρονη φοίτηση στην Προσχολική Αγωγή «θα οδηγήσει σε κλείσιμο 1580 τμημάτων προνηπίων στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς, 3200 και πλέον εργαζόμενων στους Δήμους: βρεφονηπιοκόμων, βοηθών βρεφονηπιοκόμων, τραπεζοκόμων, μαγείρων και καθαριστριών στο κενό.»
3. «Η διεθνής επιστημονική βιβλιογραφία και η παγκόσμια εμπειρία λέει ότι η Προσχολική Αγωγή από 0 χρόνων από την ώρα που γεννιέται το παιδί και η μητέρα μετά από κάποιους μήνες επιστρέφει στη δουλειά μέχρι την πρώτη δημοτικού όλα τα παιδιά στον πλανήτη γη που κατοικούμε είναι στις δομές της αυτοδιοίκησης της ενιαίας Προσχολικής Αγωγής.»
Ο Σύλλογος Π.Ε. Θήρας καταδικάζει τα λεγόμενα αυτά και αντικρούει τις ψευδείς δηλώσεις του κυρίου Δανιηλίδη με τα εξής επιχειρήματα:
• Ο κ. Δανιηλίδης απαξιώνει τα θεσμό της Δημόσιας Προσχολικής Αγωγής προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των Δήμων. Γνωρίζουμε πως κάθε χρόνο μένουν εκτός Παιδικών Σταθμών αρκετά παιδιά λόγω των περιορισμένων κτιριακών υποδομών και της μειωμένης στελέχωσης από τους Δήμους. Ο αριθμός των μονάδων που υποστηρίζει ότι θα κλείσουν και θα παραμείνουν χωρίς εργασία χιλιάδες άνθρωποι είναι ανυπόστατος και ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα. Το αντίθετο: μεγάλος όγκος παιδιών καταφεύγει σε ιδιωτικούς Σταθμούς, εφόσον δεν υπάρχουν θέσεις, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται ο οικογενειακός προϋπολογισμός. Άρα, τα επιχειρήματά του σχετικά με την εξυπηρέτηση των πολιτών είναι ασταθή.
• Σε ποια στοιχεία βασίστηκε η άποψη ότι «η διεθνής επιστημονική βιβλιογραφία και η παγκόσμια εμπειρία λέει ότι η ενιαία Προσχολική αγωγή από 0 χρόνων από την ώρα που γεννιέται το παιδί και η μητέρα, μετά από κάποιους μήνες επιστρέφει στην δουλειά μέχρι την πρώτη δημοτικού όλα αυτά τα παιδιά στον πλανήτη γη που κατοικούμε είναι στις δομές της αυτοδιοίκησης της ενιαίας Προσχολικής Αγωγής»; Απαξιώνει την επαφή των νήπιων με τη μάθηση μέσω της αλληλοεπίδρασης με συνομήλικα παιδιά, την προαγωγή της προσωπικής προσαρμογής και αυτονομίας του νηπίου, τα εγκεκριμένα Προγράμματα που διατρέχουν το Διαθεματικό Πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου, τα οργανωμένα Προγράμματα Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό, την ολόπλευρη κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των νηπίων στο χώρο του Νηπιαγωγείου.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το πλαίσιο του Νηπιαγωγείου και οι μέθοδοι μάθησης στηρίζονται στις θεωρίες μεγάλων παιδαγωγών (Vygotsky, Piaget κ.α.) και στην ηλικία που οι ίδιοι θέτουν. Στις χώρες που έχει κατά νου, δε διατίθενται προγράμματα σπουδών Προσχολικής Εκπαίδευσης, αλλά έχουν περισσότερο κοινωνικό και όχι τόσο ακαδημαϊκό χαρακτήρα.
• Ξεκάθαρα στην ομιλία του ασκεί πίεση στο κράτος για την θεσμοθέτηση πόρων προκειμένου να ενισχυθούν τα έσοδα των Δήμων και κατ’ επέκταση η στελέχωση με προσωπικό με τα εκάστοτε κριτήρια επιλογής - πρόσληψης που επικρατούν στους Δήμους.
• Θεωρεί λογικό βρέφη και παιδιά από 0 έως 6 ετών να στοιβάζονται σε κοινά τμήματα παιδικών σταθμών όπου η παιδαγωγική κατάρτιση των Βρεφονηπιοκόμων περιορίζεται σε μικρότερες ηλικίες από αυτές που απευθύνεται το Νηπιαγωγείο.
• Μιλάει για 10 με 11 ώρες δραστηριοτήτων (ξεχνώντας ότι αναφέρεται σε μικρές ηλικίες!) με στελέχωση από τους Δήμους των Παιδικών Σταθμών με κοινωνικούς λειτουργούς, παιδοψυχολόγους κλπ., στοιχεία που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα που συναντούμε στην πλειονότητα των Δήμων.

• Μιλάει για οπισθοδρόμηση ενώ ο ίδιος ενισχύει την μεταφορά των νηπίων και των προνηπίων στους Δήμους στους οποίους το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Εκπαίδευσης και Αγωγής που έχει ορίσει το Υπουργείο, σύμφωνα με τις ανάγκες της ηλικίας των νηπίων, εκλείπει δεδομένου του ηλικιακού φάσματος και της διαφορετικής Παιδαγωγικής κατάρτισης των Βρεφονηπιοκόμων. Απαξιώνει πλήρως την Παιδαγωγική κατάρτιση των Νηπιαγωγών και το έργο που προσφέρουν στην δημόσια Εκπαίδευση καθώς και τους Αγώνες των Σωματείων για την θεσμοθέτηση της Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης των Νηπίων.
• Φαίνεται πως προκειμένου να εξυπηρετήσει συμφέροντα των Δήμων διαστρεβλώνει την αλήθεια υποστηρίζοντας ότι τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπου ανήκουν και τα Νηπιαγωγεία κλείνουν 20 μέρες το Πάσχα και τα Χριστούγεννα ενώ η πραγματικότητα είναι ότι παραμένουν κλειστά 2 εβδομάδες!


Εσκεμμένα διαστρεβλώνει το σχολικό ωράριο και παραλείπει το Προαιρετικό Ολοήμερο Νηπιαγωγείο και την πρωινή Πρόωρη Υποδοχή! Συμφώνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα, τα παιδιά που είναι εγγεγραμμένα μόνο στην Υποχρεωτική Ζώνη σχολούν στη μία ενώ τα παιδιά που φοιτούν στο Προαιρετικό Ολοήμερο Νηπιαγωγείο σχολούν στις τέσσερις (στο πρόγραμμα του οποίου περιλαμβάνεται και ώρα σίτισης, χαλάρωσης, διαλείμματος και οργανωμένων δραστηριοτήτων)
• Σκόπιμα αποκρύπτει ότι τα Δημόσια Σχολεία είναι επανδρωμένα εκτός από τους Παιδαγωγούς - Επιστήμονες (ΠΕ60) και με Ειδικούς Παιδαγωγούς για περιπτώσεις παιδιών που χρειάζονται Ειδική Εκπαίδευση (παράλληλη στήριξη, τμήματα ένταξης) και πως οι περισσότεροι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί που επανδρώνουν τις σχολικές μονάδες πληρώνονται από προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα ΕΣΠΑ.
• Δεν λαμβάνει υπόψη ότι το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο στη Βαρκελώνη το 2002, αποφασίζοντας τη γενίκευση της προσχολικής εκπαίδευσης, έθεσε δύο στόχους:
α) μέχρι το 2010 τα κράτη-μέλη της Ένωσης να παρέχουν Προσχολική Εκπαίδευση και Φροντίδα (ΠΕΦ) στο 33% των παιδιών έως τριών ετών και στο 90% των παιδιών από τέσσερα έως την είσοδο στο δημοτικό σχολείο,
β) ώς το 2020 να έχει γίνει «καθολική πρόσβαση (100%) των παιδιών από τεσσάρων ετών σε υψηλής ποιότητας ΠΕΦ». Στη βάση αυτή, το 2009, το Ευρωπαϊκό Στρατηγικό Πλαίσιο «ΕΚ 2020» μεταξύ των στόχων που έθεσε για την εκπαίδευση και κατάρτιση ώς το 2020 είναι: τουλάχιστον το 95% των παιδιών (από τεσσάρων ετών μέχρι την ηλικία υποχρεωτικής σχολικής φοίτησης) πρέπει να συμμετέχει σε προσχολική εκπαίδευση!
Αριθμητικά στοιχεία
• Νηπιαγωγοί: 36.769 παιδιά αποκλείστηκαν από δομές Παιδικών Σταθμών. Οι αιτήσεις αφορούσαν 121.569 και ενεγράφησαν 84.800 (με voucher σε δημόσιους και ιδιωτικούς).
Το 2016-17, σε πανελλαδικό επίπεδο, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕΤΑΑ (Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης & Αυτοδιοίκησης) στους Παιδικούς Σταθμούς έκαναν εγγραφή με voucher 28.915 παιδιά (τριών χρόνων – έτος γέννησης 2013). Δεν πήραν voucher 8.180 παιδιά. Στα Νηπιαγωγεία της χώρας ενεγράφησαν 48.450 παιδιά ηλικίας 4-5 χρόνων (έτος γέννησης 2012), ενώ στους Παιδικούς Σταθμούς (με voucher) 18.424. Αποκλείστηκαν 7.724.
Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/i-ypohreotiki-prosholiki-ekpaideysi-anoixe-ton- asko-toy-aioloy















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.