Σάββατο, 23 Δεκεμβρίου 2017

Δελτίο τύπου για τη συνάντηση με τον Περιφερειακό Διευθυντή

Θέμα: Δελτίο τύπου για τη συνάντηση με τον Περιφερειακό Διευθυντή
Αξιότιμε κύριε Περιφερειακέ Διευθυντή,
Με αφορμή τη συνάντησή μας στις 13 Δεκεμβρίου θα θέλαμε να σας εκφράσουμε και εγγράφως τα θέματα που σας εκθέσαμε και παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.
1. Αναμοριοδότηση Σχολικών Μονάδων
Πριν από λίγες μέρες δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο πίνακας με τις προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων ανά την ελληνική επικράτεια.
Από την πρώτη στιγμή που θίχτηκε το θέμα της αναμοριοδότησης, ο Σύλλογός μας κατέθεσε τεκμηριωμένα τις προτάσεις του για τα νησιά ευθύνης μας.
Λαμβάνοντας υπ’ όψη τις ιδιαίτερες δυσκολίες της Θήρας (όλο το Πανελλήνιο έχει γίνει μάρτυρας των όσων συμβαίνουν εδώ), θεωρούμε ότι η ενδεχόμενη μοριοδότηση των εδώ σχολείων με 8 και 9 μόρια θα αποτελέσει –σε σύγκριση με τη μοριοδότηση άλλων περιοχών- ακόμη έναν ανασταλτικό – αποτρεπτικό παράγοντα για υπηρέτηση στο νησί μας, ειδικά από μόνιμους εκπαιδευτικούς που δεν έχουν τη Θήρα ως τόπο συμφερόντων.
Ζητούμε να αναθεωρηθεί η πρόταση του Υπουργείου Παιδείας για τα νησιά Θήρα, Ίο και Σίφνο προς τα πάνω και να διορθωθεί και το σφάλμα με τη μοριοδότηση των σχολικών μονάδων της Θηρασιάς, που βάσει του σχετικού Π.Δ. ανήκουν στην κατηγορία ΙΓ’ (14 μόρια).
Επίσης, άποψή μας είναι ότι, καθώς η αναμοριοδότηση γίνεται σε χρόνο μεταγενέστερο των φετινών αιτήσεων μετάθεσης, το δίκαιο για όλους θα ήταν η νέα μοριοδότηση να ξεκινήσει από το σχολικό έτος 2019-2020.
2. Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Δημοτικό Σχολείο
Διανύουμε ήδη τη δεύτερη χρονιά εφαρμογής του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και ακόμη δεν έχουμε προχωρήσει στην αξιολόγηση των παιδαγωγικών του αποτελεσμάτων. Κι από όσο φαίνεται, τέτοιος σκοπός δεν υπάρχει, μιας και το κύριο μέλημα της εν λόγω μεταρρύθμισης είναι η εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού, όσο αρνητικές συνέπειες κι αν έχει αυτό στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Λαμβάνοντας υπ’ όψη τις γνώμες της συντριπτικής πλειοψηφίας των εκπαιδευτικών, συμπεραίνουμε, μεταξύ άλλων, το εξής:
Πρέπει να επανέλθει άμεσα ο υπεύθυνος ΠΕ70 Ολοήμερου, όπως ήταν στο προηγούμενο καθεστώς. Το Ολοήμερο, υπό την παρούσα του μορφή, δεν είναι παρά ένας απλός τρόπος φύλαξης παιδιών, χωρίς εκπαιδευτική συνέχεια και εξυπηρετεί μόνο την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών.
Αναρωτιόμαστε: Γλιτώνει τόσα πολλά χρήματα το κράτος, που αξίζει να ευτελίζεται ένας τέτοιος θεσμός, που δημιουργήθηκε όχι μόνο με κοινωνικά, αλλά και με εκπαιδευτικά- παιδαγωγικά κριτήρια;
3. Μεταθέσεις Εκπαιδευτικών
Οι μεταθέσεις αποτελούν τη σημαντικότερη υπηρεσιακή μεταβολή των εκπαιδευτικών. Τα τελευταία δύο χρόνια σε αρκετές περιοχές –κυρίως της Κεντρικής και Βόρειας Ελλάδας- δεν έχει πραγματοποιηθεί καμία μετάθεση, παρά το γεγονός ότι υπάρχουν κενές οργανικές θέσεις. Και αυτό, γιατί ο υπολογισμός των θέσεων για μετάθεση γίνεται από πλευράς Υπουργείου με βάση λειτουργικά κενά και όχι οργανικά και χωρίς να λαμβάνεται υπ’ όψη η γνώμη των ΠΥΣΠΕ.
Όμως, στη συνέχεια αποδεικνύεται ότι υπάρχει δυνατότητα να πραγματοποιηθούν μεταθέσεις, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον Σεπτέμβριο του 2017, όπου σε συγκεκριμένη μεγάλη περιοχή μετάθεσης της Βόρειας Ελλάδας πραγματοποιήθηκαν αρκετές προσλήψεις αναπληρωτών δασκάλων από την Α’ κιόλας φάση προσλήψεων, ενώ δεν έχει μετατεθεί κανένας εκεί τα τελευταία δύο χρόνια!
Υπάρχουν οικογενειάρχες συνάδελφοι που υπηρετούν ανελλιπώς επί χρόνια σε ακριτικά νησιά της χώρας με σκοπό τη μετάθεση στον τόπο συμφερόντων τους και η άδικη αυτή αντιμετώπισή τους πρέπει να σταματήσει.
Απαιτούμε οι μεταθέσεις (ήδη από την τρέχουσα σχολική χρονιά) να πραγματοποιούνται στα οργανικά κενά που ανακοινώνουν τα κατά τόπους Υπηρεσιακά Συμβούλια.
4. Διορισμοί
Η εκπαίδευση χρειάζεται άμεσα μόνιμους διορισμούς. Κάθε χρόνο πραγματοποιούνται εκατοντάδες διορισμοί σε Δήμους και άλλους φορείς του Δημοσίου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι 610 πρόσφατες προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ στο Υπουργείο Πολιτισμού.
Ζητούμε να γίνουν άμεσα διορισμοί σε όλες τι διαθέσιμες οργανικές θέσεις, οι οποίες τα τελευταία χρόνια καλύπτονται συστηματικά από συμβασιούχους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
5. Κτιριακά ζητήματα Θήρας
Παλιά σχολεία, τεράστιες ανάγκες για συντήρηση σχολικών κτιρίων, σοβαρές ελλείψεις σχολικών αιθουσών, εμφάνιση ολοένα και περισσότερων προκατασκευασμένων αιθουσών στις σχολικές αυλές λόγω της κατακόρυφης αύξησης του μαθητικού πληθυσμού δημιουργούν τριτοκοσμικές συνθήκες που δεν αντιπροσωπεύουν ένα σύγχρονο κράτος και ιδιαιτέρως έναν Δήμο ο οποίος είναι από τους πλουσιότερους της χώρας. Ο Δήμος Θήρας οφείλει να μεριμνήσει για την -έστω σταδιακή- επίλυση αυτών των προβλημάτων.
Με εκτίμηση Το Δ.Σ. του Συλλόγου Π.Ε. Θήρας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.