Τρίτη, 30 Απριλίου 2013

Εύκολη η κατασυκοφάντηση των εκπαιδευτικών, δύσκολη η αναγνώριση της πραγματικότητας!



ekpaideytikoi-daskaloi-kathigites-660_4
Αρθρογράφος:
Πάνος Κατσούλας
Εύκολη  η κατασυκοφάντηση των εκπ/κών, δύσκολη η αναγνώριση της  πραγματικότητας!
Μόλις  ανακοινώθηκε η αύξηση του διδακτικού ωραρίου των καθηγητών ΔΕ, η πλειονότητα των  δημοσιολογούντων αλλά και αρκετοί ακόμη άρχισαν να τους κατασυκοφαντούν και να  τους ειρωνεύονται και μάλιστα συλλήβδην! Σχόλια του τύπου: «Ξεσηκώθηκαν  οι καθηγητές μόλις τους είπαν ότι πρέπει να δουλεύουν περισσότερο κατά δύο ώρες!  Λες και σκοτώνονται στη δουλειά!». Βλέπετε ο κοινωνικός αυτοματισμός και η  κυβερνητική προπαγάνδα λειτουργούν στη χώρα μας περίφημα! Κανένας  δεν μπήκε στον κόπο να ρίξει μια ματιά στα πραγματικά στοιχεία, στην ίδια την  πραγματικότητα!
Λοιπόν  οι εκπ/κοί δεν ξεσηκώνονται μόνο για την αύξηση του διδακτικού τους ωραρίου αλλά  και για μια σειρά άλλων σκληρών μέτρων που διαλύουν τη δημόσια εκπ/ση και  καταλύουν τα εργασιακά τους δικαιώματα.

Συγκεκριμένα,  οι εκπ/κοί διαμαρτύρονται για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, τις συγχωνεύσεις και  καταργήσεις σχολείων, την «αυτοδίκαιη αργία» και την κατάργηση του τεκμηρίου της  αθωότητας, τα κενά διδακτικού προσωπικού στα σχολεία και την απώλεια χιλιάδων  διδακτικών ωρών, τις πάσης φύσεως περικοπές, τα χαράτσια, τις απολύσεις μέσω του  ακραίου και παράλογου συστήματος τιμωρητικής αξιολόγησης και για όλα τα  επώδυνα μέτρα που καταστρέφουν τις ζωές όλων μας!
Σε  ότι αφορά στην αύξηση ωραρίου, επισημαίνουμε ότι είναι και αυτό ένα σοβαρό  ζήτημα διότι συνεπάγεται την αυτόματη απόλυση πρώτα και κύρια των αναπληρωτών  συναδέλφων μας (οι συμβασιούχοι του κλάδου μας) και την υποχρεωτική μετακίνηση  στην περιφέρεια ή ακόμη και σ’ όλη την επικράτεια των μόνιμων συναδέλφων μας.  Επιπλέον αποκρύπτεται σκόπιμα από μεγάλη μερίδα των μέσων ενημέρωσης ότι εκτός  του διδακτικού ωραρίου, υπάρχει στους εκπ/κούς και το εξωδιδακτικό ωράριο μέσα  στο σχολείο και επιπλέον η προετοιμασία και η διόρθωση πληθώρας γραπτών στο  σπίτι! Κάποιοι κακεντρεχείς θα σημειώσουν: «Και πόσοι είναι αυτοί που  αναλαμβάνουν εξωδιδακτικό έργο;» Το εξωδιδακτικό έργο ανατίθεται προς  όλους τους εκπ/κούς από το σύλλογο διδασκόντων ο οποίος μαζί με το δ/ντή του  σχολείου έχουν και την ευθύνη για την τήρησή του. Αν κάποιοι δεν το  πραγματοποιούν ή το πραγματοποιούν πλημμελώς, τότε επιβαρύνουν τους υπόλοιπους  συνάδελφους του συλλόγου τους, αφού αυτό το έργο πρέπει οπωσδήποτε να  διεκπεραιωθεί και μάλιστα στο χρόνο που πρέπει. Μάλιστα οι εκπ/κοί αναλαμβάνουν  και έργο γραμματειακής υποστήριξης αφού ελάχιστα είναι τα σχολεία, που διαθέτουν  έναν έστω γραμματέα σε αντίθεση με τα σχολεία του εξωτερικού στα οποία  λειτουργεί πολυμελής γραμματεία. Ακόμη χρειάζεται να σημειωθεί ότι, όπως  αποκαλύπτουν αρκετές έρευνες, μια διδακτική ώρα ισοδυναμεί με τουλάχιστον 3 ώρες  γραφείου! Πρόσφατη μελέτη της Unesco, του 2012, αποδεικνύει ότι: 21 ώρες  διδασκαλίας = 84 ώρες δουλειάς γραφείου. Επίσης το διδακτικό ωράριο των Ελλήνων  καθηγητών είναι στο ΜΟ των συναδέλφων τους στην Ευρώπη. Τέλος, δεν επισημαίνεται  ότι η αύξηση του διδακτικού ωραρίου στους εκπ/κούς αποβαίνει  τελικά σε βάρος της ποιότητας του παρεχόμενου  διδακτικού έργου. Όμως απ’ ότι φαίνεται τα πάντα στη χώρα μας κρίνονται με βάση  το δημοσιονομικό κόστος και κανένας δεν ενδιαφέρεται για την ποιότητα της  δημόσιας εκπ/σης!

Πάνος  Κατσούλας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.