Πέμπτη, 3 Απριλίου 2014

ΑΕΕ: ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ


ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΓΙΑ ΑΕΕ

 
Η επίθεση που δέχεται η Δημόσια εκπαίδευση από την Κυβέρνηση δεν είναι ξεκομμένη από τη συνολική επίθεση απέναντι σε ολόκληρη την κοινωνία. Η επίθεση, συγκεκριμένα ενάντια στην εκπαίδευση, απειλεί με επαγγελματικό αφανισμό τους εκπαιδευτικούς και οδηγεί σε παραπέρα συρρίκνωση όλων των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών. Η οριστική απόλυση των συναδέλφων της Δευτεροβάθμιας αλλά και όλων των ευρισκόμενων σε διαθεσιμότητα Δημόσιων Υπαλλήλων, δείχνει τις διαθέσεις Κυβέρνησης και Υπουργείου για την κατάργηση της μονιμότητας στο δημόσιο.

Η επιχειρούμενη αυτοαξιολόγηση/αξιολόγηση-χειραγώγηση, αποτελεί  την αιχμή του δόρατος της κυβερνητικής επίθεσης, απέναντι στη Δημόσια Εκπαίδευση. Με «εργαλείο» τις διάφορες  μορφές αξιολόγησης το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση επιχειρούν:

·        Να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς αφού συνδέουν την αξιολόγηση με το ενιαίο μισθολόγιο-βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του.

·        Να υποτάξουν τους εκπαιδευτικούς, να ελέγξουν και να χειραγωγήσουν τη μαθησιακή διαδικασία, μετατρέποντάς την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων.

·        Να κατηγοριοποιήσουν τα Σχολεία.

Ταυτόχρονα το Υπουργείο Παιδείας νομοθετεί τις υποχρεωτικές μεταθέσεις, δεν έχει εκδώσει ακόμη την εγκύκλιο των μεταθέσεων και ταυτόχρονα επεξεργάζεται και προωθεί σχέδια για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που αφορά την οργανικότητα ενώ ετοιμάζει νέο κύμα συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων.

Απέναντι στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς, το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα δίνει μια ιστορική μάχη για τη διαφύλαξη της παιδαγωγικής ελευθερίας και της δημοκρατίας στο ελληνικό σχολείο.

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Θήρας  λαμβάνοντας υπ’ όψιν του τις τελευταίες εξελίξεις, τις Αποφάσεις της ΔΟΕ και την Γνωμοδότηση της Νομικής Συμβούλου της Ομοσπονδίας, στη σημερινή Έκτακτη ΓΣ συστηματοποιεί και οργανώνει την δράση του ως εξής:

      1. Καλούμε τους ΣτΔ να επιβεβαιώσουν τη βούλησή τους να μη στελεχώσουν

εθελοντικά τις ομάδες εργασίας, να ολοκληρώσουν τη σύνταξη των πρακτικών




Σήμερα …………….. …./04/ 2014, και μετά από πρόσκληση του Διευθυντή του Σχολείου συνήλθε ο Σύλλογος Διδασκόντων του ……. Δημοτικού Σχολείου / Νηπιαγωγείου …………………………….., σε έκτακτη συνεδρίαση με θέμα: «Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας κατά το σχολικό έτος 2013-2014 – Διαδικασίες», σύμφωνα με την με αριθ. Πρωτ.: 190089/Γ1, 10. 12. 2013, εγκύκλιο της Διεύθυνσης Σπουδών Π.Ε. & Δ.Ε. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Παρόντα ήταν όλα τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου.

Μετά από την εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου σχετικά με τον καθορισμό των ομάδων εργασίας που προβλέπονται από την συγκεκριμένη εγκύκλιο για την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης  και μετά από τη διαλογική συζήτηση και τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών που ακολούθησαν, ο Διευθυντής του σχολείου διαπιστώνει ότι: Δεν υπάρχει εθελοντική προσφορά για τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις ομάδες εργασίας και ως εκ τούτου δεν κατέστη δυνατή η στελέχωσή τους.  (ή… εξ αιτίας του ότι η πλειοψηφία των συναδέλφων δεν προσφέρεται εθελοντικά για συμμετοχή στις ομάδες εργασίας δεν κατέστη δυνατή η στελέχωσή τους)

Για το λόγο αυτό συντάχθηκε το πρακτικό αυτό, διαβάστηκε και υπογράφεται όπως ακολουθεί.}

και να γνωστοποιήσουν την απόφασή τους στον Σύλλογό μας. Έχει μεγάλη σημασία να αποτυπωθεί η απουσία συναίνεσης της εκπαιδευτικής κοινότητας και ότι μόνο μέσω της επιστράτευσης/ανάθεσης συμμετέχουμε σε αυτές.



         2. Όσοι από του Διευθυντές ορίσουν οι ίδιοι με απόφασή τους τις Ομάδες Εργασίας, αναγράφουν στο Βιβλίο Πράξεων του Διευθυντή ότι « Έπειτα από την υπ’ αριθ. 44375/Γ1/24-3-2014 εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας, συντάσσω την παρούσα πράξη με την οποία προχωρώ στη σύσταση ομάδων εργασίας στα πλαίσια της Α.Ε.Ε. Θεωρώ ότι η ενέργεια αυτή αντίκειται στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο, δεδομένου ότι το άρθρο 39 παρ.5 του Καθηκοντολογίου έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τη ρητή διάταξη της ιδίας Υπουργικής απόφασης, η οποία αναθέτει αποκλειστικά και μόνο στο Σύλλογο Διδασκόντων την αρμοδιότητα διενέργειας της διαδικασίας αυτοαξιολόγησης. Επιπρόσθετα, στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν μπορεί να εφαρμοστεί, καθώς αναφέρεται σε περιπτώσεις διαφορετικές από τη διαδικασία αυτοαξιολόγησης,  ενώ παράλληλα ο Σύλλογος έχει ήδη λάβει απόφαση επί του θέματος, πράγμα, που βεβαίως σημαίνει, ότι δεν γεννάται ζήτημα αδυναμίας λήψης απόφασης  για οποιονδήποτε λόγο. (Σύμφωνα με την από 28-3-2014  γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε.)»

Είναι πολύ σημαντικό να διατυπώσουν οπωσδήποτε την παραπάνω άποψη ώστε οι όποιες ευθύνες να βαρύνουν μόνο το Υπουργείο Παιδείας και όχι τους ίδιους. 

            3. Μετά την πράξη ανάθεσης του Διευθυντή, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, αφού πάρουν αντίγραφο της πράξης, θα πρέπει να συντάξουν έγγραφο, συνολικά ή ο καθένας χωριστά, το οποίο θα καταθέσουν στο Διευθυντή του σχολείου και θα αναφέρει, «Κύριε Διευθυντά (ή Κυρία Διευθύντρια), έλαβα αντίγραφο της υπ’ αριθμόν ……….. απόφασής σας με την οποία με ορίζετε μέλος ομάδας εργασίας της Α.Ε.Ε., παρά το γεγονός, ότι η παραπάνω αρμοδιότητα ανήκει  αποκλειστικά στο σύλλογο Διδασκόντων, ο οποίος έχει ήδη αποφασίσει επί του θέματος. Με το παρόν έγγραφο  σας δηλώνω ότι  θεωρώ την εντολή σας παράνομη, ελλείψει αρμοδιότητας, (Σύμφωνα με την από 28-3-2014  γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε.)και επιφυλάσσομαι  παντός νομίμου δικαιώματός μου».

         4. Η άσκηση του δικαιώματος της αναφοράς σε περίπτωση που ο υπάλληλος θεωρεί ότι η εντολή που έχει λάβει είναι παράνομη, αποτελεί δικαίωμα και παράλληλα υποχρέωση του υπαλλήλου (σύμφωνα με τον Υπαλληλικό Κώδικα) και έτσι δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι αποτελεί πειθαρχικό αδίκημα.

         5. Οι συνάδελφοι που τυχόν ορισθούν με  απόφαση του Διευθυντή του σχολείου να στελεχώσουν τις Ομάδες Εργασίας, όταν καλούνται σε συνεδρίαση της ομάδας εργασίας τους, δηλώνουν συμμετοχή στην στάση εργασίας που έχει κηρύξει η ΔΟΕ για όλους τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και  για όλο το χρονικό διάστημα ως το τέλος της σχολικής χρονιάς.



          6.  Σχετικά με το τι θα πρέπει να πράξουν οι συνάδελφοι νηπιαγωγοί καθώς και οι συνάδελφοι που υπηρετούν σε ολιγοθέσια (έως 3/θ) σχολεία, το Δ.Σ. του Συλλόγου τονίζει ότι, προφανώς σκόπιμα, υπάρχει διάχυτη εκ μέρους της διοίκησης ασάφεια και απουσία συγκεκριμένων οδηγιών με αποτέλεσμα πολλοί Διευθυντές Εκπαίδευσης και Σχολικοί Σύμβουλοι με «υπερβάλλοντα ζήλο» να πιέζουν τους εκπαιδευτικούς στην κατεύθυνση της συγκρότησης ομάδων εργασίας.

  Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο υλικό της αξιολόγησης και συγκεκριμένα στον  Τόμο 2: «Ανάλογα με τον αριθμό των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, η διαδικασία της γενικής εκτίμησης αναπτύσσεται με την εργασία των συμμετεχόντων στην ολομέλεια ή και σε επιμέρους ομάδες εργασίας» και στον ίδιο Τόμο 2, σελίδα 15 παρ. 3.2 «Ένας ολιγομελής σύλλογος (για παράδειγμα ένα νηπιαγωγείο ή ένα μικρό δημοτικό σχολείο) είναι δυνατόν να εργαστεί ως μια ομάδα».  Η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας 190089/Γ1/10-12-2013, αναφέρει ότι «οι σχολικές μονάδες της προσχολικής αγωγής και τα ολιγοθέσια σχολεία (έως 3/θ) δεν υποχρεούνται στην υλοποίηση σχεδίων εργασίας , εκτός και εάν το επιλέξουν με δική τους απόφαση».

  Επομένως  οι εκπαιδευτικοί των ολιγοθέσιων δημ. σχολείων και των νηπιαγωγείων δεν είναι υποχρεωμένοι να συγκροτήσουν ομάδες εργασίας (την πραγματοποίηση της γενικής εκτίμησης πραγματοποιεί η ολομέλεια του ΣτΔ) ούτε και να προχωρήσουν στη σύνταξη σχεδίων εργασίας.



       7. Συντονίζουμε τις δράσεις μας με άλλα πρωτοβάθμια Σωματεία και φορείς.

       8. Συμμετέχουμε μαζικά στις απεργιακές κινητοποιήσεις στις 4 και 9 Απρίλη.

Όλοι στον αγώνα για την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής και το μπλοκάρισμα της αξιολόγησης/χειραγώγησης


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.