Κυριακή, 13 Οκτωβρίου 2013


 Ο Big Brother των εκπαιδευτικών 

Καθημερινή καταγραφή ώρα άφιξης και αναχώρησης δασκάλων και καθηγητών. 

Αλλαγές φέρνει το Υπουργείο Παιδείας στους εκπαιδευτικούς μόνιμους, αναπληρωτές και ωρομίσθιους μέσα από τροπολογίες που κατέθεσε σε σχέδιο νόμου άλλου Υπουργείου. Οι σημαντικότερες αλλαγές συνοψίζονται στην αύξηση του ωραρίου των ωρομισθίων στις 11 ώρες μετά από υπερωριακή απασχόληση, στην τοποθέτηση των αναπληρωτών σε άλλες διευθύνσεις από αυτές που τοποθετήθηκαν καθώς και στο γεγονός ότι οι μόνιμοι μπορούν να καλύπτουν το ωράριο σε πέντε σχολεία καθώς και στην ενισχυτική και πρόσθετη διδασκαλία στερώντας με αυτόν τον τρόπο θέσεις από άνεργους εκπαιδευτικούς. Παράλληλα το Υπουργείο Παιδείας γίνεται ακόμα πιο ως άλλος «Μεγάλος Αδελφός» θα παρακολουθεί καθημερινά το ωράριο των εκπαιδευτικών. Όλες οι αλλαγές παρουσιάζονται ακολούθως. Παρακολούθηση άφιξης και αναχώρησης εκπαιδευτικών Ο «Μεγάλος Αδελφός», που στην περίπτωση των εκπαιδευτικών είναι το Υπουργείο Παιδείας, θα παρακολουθεί καθημερινά την άφιξη και την αναχώρηση των εκπαιδευτικών με τη βοήθεια των διευθυντών των σχολικών μονάδων . Το παραπάνω προβλέπεται σε τροπολογία που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος "Ρυθμίσεις θεμάτων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και άλλες διατάξεις". Πιο αναλυτικά, ορίζεται ότι Ο Διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας και ο προϊστάμενος κάθε άλλης υπηρεσιακής μονάδας του ΥΠΑΙΘ είναι αρμόδιος και υπεύθυνος για την καθημερινή τήρηση και σύνταξη «Βιβλίου Παρουσίας Προσωπικού» (ΒΠΠ) για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης που απασχολούνται με οποιαδήποτε φύσεως σχέση σε αυτή. Το εκπαιδευτικό προσωπικό της σχολικής ή υπηρεσιακής μονάδας είναι υπεύθυνο για την καθημερινή τήρηση και σύνταξη του «Ατομικού Δελτίου Παρουσίας Προσωπικού» (ΑΔΠΠ).
Στο ΒΠΠ και ΑΔΠΠ αναγράφονται, ημερομηνία και χρονολογία,-ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού, ωράριο εργασίας (ώρα άφιξης και ώρα αναχώρησης), οι απόντες εκπαιδευτικοί, είδος απουσίας (ολιγόωρη ή ολοήμερη), καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο στοιχείο. Ο Διευθυντής ή ο προϊστάμενος οφείλει, σύμφωνα με τα όσα ορίζει η τροπολογία, να καταχωρεί ηλεκτρονικά τα στοιχεία του ΒΠΠ σε ειδικά διαμορφωμένο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου παιδείας. Με απόφαση του υπουργού Παιδείας ρυθμίζεται η δημιουργία του ιστοχώρου φιλοξενίας του πληροφοριακού συστήματος, ο τρόπος πρόσβασης σε αυτό, ο τρόπος λειτουργίας αυτού, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου. Τρόποι συμπλήρωσης ωραρίου Παράλληλα στην ίδια τροπολογία ορίζεται ότι η εξάντληση του υποχρεωτικού ωραρίου μπορεί να πραγματοποιηθεί σε μία ως και πέντε όμορες σχολικές μονάδες μετά από σχετική απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Επίσης, όσοι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους διδακτικό ωράριο μπορούν να απασχολούνται μέχρι και της συμπληρώσεως του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου σε ενδοσχολικές δραστηριότητες, όπως η ενισχυτική διδασκαλία, η πρόσθετη διδακτική στήριξη, η ενίσχυση της γλωσσομάθειας, οι αθλητικές πολιτιστικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Επίσης, η συμπλήρωση του ωραρίου μπορεί να γίνει και σε υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης, στο σχολείο που υπηρετούν ή σε άλλο σχολείο όμορο αυτού. Η ανωτέρω απασχόληση καθορίζεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη του οικείου ΑΚΥΣΠΕ, ΑΚΥΣΔΕ. Η απασχόληση αυτή θεωρείται ως χρόνος άσκησης διδακτικού έργου, με όλες τις απορρέουσες από αυτό συνέπειες. Αλλαγή στον τρόπο τοποθέτησης αναπληρωτών και αύξηση ωραρίου ωρομισθίων Αλλαγές έχουμε στις περιοχές τοποθέτησης των αναπληρωτών, καθώς μετά τα «παρατράγουδα» που δημιουργήθηκαν με αναπληρωτές που αλλού προσελήφθησαν και αλλού τοποθετήθηκαν γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση πολλών εκπαιδευτικών που προσπαθούν να προσβάλλουν τις τοποθετήσεις το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να νομιμοποιήσει τις ενέργειές του. Συγκεκριμένα, ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης μπορεί να τοποθετεί τους αναπληρωτές και σε άλλη διεύθυνση εκπαίδευσης από αυτή που προσελήφθησαν εντός της ίδιας Περιφέρειας. Για παράδειγμα μπορεί ένας εκπαιδευτικός να προσληφθεί στις Σποράδες και να μετακινηθεί στη Λάρισα. Επιπρόσθετα σε άλλη υποπαράγραφο ορίζεται ότι οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί μπορούν να απασχολούνται με υπερωριακή απασχόληση, κατά τις κείμενες διατάξεις, έως του 40% του συνολικού αριθμού των ωρών απασχόλησης τους. Ένας λοιπόν ωρομίσθιος εκπαιδευτικός που μπορεί να εργάζεται το μέγιστο 8 ώρες την εβδομάδα με την υπερωριακή απασχόληση θα μπορεί να φθάνει έως και 11 ώρες


13/10/2013 12:31 Προέλευση άρθρου: cleverclass.gr Πηγή Ο Big Brother των εκπαιδευτικών Καθημερινή καταγραφή ώρα άφιξης και αναχώρησης δασκάλων και καθηγητών. Αλλαγές φέρνει το Υπουργείο Παιδείας στους εκπαιδευτικούς μόνιμους, αναπληρωτές και ωρομίσθιους μέσα από τροπολογίες που κατέθεσε σε σχέδιο νόμου άλλου Υπουργείου. Οι σημαντικότερες αλλαγές συνοψίζονται στην αύξηση του ωραρίου των ωρομισθίων στις 11 ώρες μετά από υπερωριακή απασχόληση, στην τοποθέτηση των αναπληρωτών σε άλλες διευθύνσεις από αυτές που τοποθετήθηκαν καθώς και στο γεγονός ότι οι μόνιμοι μπορούν να καλύπτουν το ωράριο σε πέντε σχολεία καθώς και στην ενισχυτική και πρόσθετη διδασκαλία στερώντας με αυτόν τον τρόπο θέσεις από άνεργους εκπαιδευτικούς. Παράλληλα το Υπουργείο Παιδείας γίνεται ακόμα πιο ως άλλος «Μεγάλος Αδελφός» θα παρακολουθεί καθημερινά το ωράριο των εκπαιδευτικών. Όλες οι αλλαγές παρουσιάζονται ακολούθως. Παρακολούθηση άφιξης και αναχώρησης εκπαιδευτικών Ο «Μεγάλος Αδελφός», που στην περίπτωση των εκπαιδευτικών είναι το Υπουργείο Παιδείας, θα παρακολουθεί καθημερινά την άφιξη και την αναχώρηση των εκπαιδευτικών με τη βοήθεια των διευθυντών των σχολικών μονάδων . Το παραπάνω προβλέπεται σε τροπολογία που κατέθεσε το Υπουργείο Παιδείας στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος "Ρυθμίσεις θεμάτων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και άλλες διατάξεις". Πιο αναλυτικά, ορίζεται ότι Ο Διευθυντής κάθε σχολικής μονάδας και ο προϊστάμενος κάθε άλλης υπηρεσιακής μονάδας του ΥΠΑΙΘ είναι αρμόδιος και υπεύθυνος για την καθημερινή τήρηση και σύνταξη «Βιβλίου Παρουσίας Προσωπικού» (ΒΠΠ) για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Δημόσιας Εκπαίδευσης που απασχολούνται με οποιαδήποτε φύσεως σχέση σε αυτή. Το εκπαιδευτικό προσωπικό της σχολικής ή υπηρεσιακής μονάδας είναι υπεύθυνο για την καθημερινή τήρηση και σύνταξη του «Ατομικού Δελτίου Παρουσίας Προσωπικού» (ΑΔΠΠ). Στο ΒΠΠ και ΑΔΠΠ αναγράφονται, ημερομηνία και χρονολογία,-ονοματεπώνυμο εκπαιδευτικού, ωράριο εργασίας (ώρα άφιξης και ώρα αναχώρησης), οι απόντες εκπαιδευτικοί, είδος απουσίας (ολιγόωρη ή ολοήμερη), καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο στοιχείο. Ο Διευθυντής ή ο προϊστάμενος οφείλει, σύμφωνα με τα όσα ορίζει η τροπολογία, να καταχωρεί ηλεκτρονικά τα στοιχεία του ΒΠΠ σε ειδικά διαμορφωμένο πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου παιδείας. Με απόφαση του υπουργού Παιδείας ρυθμίζεται η δημιουργία του ιστοχώρου φιλοξενίας του πληροφοριακού συστήματος, ο τρόπος πρόσβασης σε αυτό, ο τρόπος λειτουργίας αυτού, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου. Τρόποι συμπλήρωσης ωραρίου Παράλληλα στην ίδια τροπολογία ορίζεται ότι η εξάντληση του υποχρεωτικού ωραρίου μπορεί να πραγματοποιηθεί σε μία ως και πέντε όμορες σχολικές μονάδες μετά από σχετική απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Επίσης, όσοι εκπαιδευτικοί που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους διδακτικό ωράριο μπορούν να απασχολούνται μέχρι και της συμπληρώσεως του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου σε ενδοσχολικές δραστηριότητες, όπως η ενισχυτική διδασκαλία, η πρόσθετη διδακτική στήριξη, η ενίσχυση της γλωσσομάθειας, οι αθλητικές πολιτιστικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Επίσης, η συμπλήρωση του ωραρίου μπορεί να γίνει και σε υπηρεσίες διοίκησης της εκπαίδευσης, στο σχολείο που υπηρετούν ή σε άλλο σχολείο όμορο αυτού. Η ανωτέρω απασχόληση καθορίζεται με απόφαση του οικείου Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, η οποία εκδίδεται μετά από γνώμη του οικείου ΑΚΥΣΠΕ, ΑΚΥΣΔΕ. Η απασχόληση αυτή θεωρείται ως χρόνος άσκησης διδακτικού έργου, με όλες τις απορρέουσες από αυτό συνέπειες. Αλλαγή στον τρόπο τοποθέτησης αναπληρωτών και αύξηση ωραρίου ωρομισθίων Αλλαγές έχουμε στις περιοχές τοποθέτησης των αναπληρωτών, καθώς μετά τα «παρατράγουδα» που δημιουργήθηκαν με αναπληρωτές που αλλού προσελήφθησαν και αλλού τοποθετήθηκαν γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση πολλών εκπαιδευτικών που προσπαθούν να προσβάλλουν τις τοποθετήσεις το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να νομιμοποιήσει τις ενέργειές του. Συγκεκριμένα, ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης μπορεί να τοποθετεί τους αναπληρωτές και σε άλλη διεύθυνση εκπαίδευσης από αυτή που προσελήφθησαν εντός της ίδιας Περιφέρειας. Για παράδειγμα μπορεί ένας εκπαιδευτικός να προσληφθεί στις Σποράδες και να μετακινηθεί στη Λάρισα. Επιπρόσθετα σε άλλη υποπαράγραφο ορίζεται ότι οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί μπορούν να απασχολούνται με υπερωριακή απασχόληση, κατά τις κείμενες διατάξεις, έως του 40% του συνολικού αριθμού των ωρών απασχόλησης τους. Ένας λοιπόν ωρομίσθιος εκπαιδευτικός που μπορεί να εργάζεται το μέγιστο 8 ώρες την εβδομάδα με την υπερωριακή απασχόληση θα μπορεί να φθάνει έως και 11 ώρες Διαβάστε περισσότερα: Ο Big Brother των εκπαιδευτικών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.