Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013










ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ 2013-2014

   Η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς βρίσκει , εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές και το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας στα όρια των αντοχών τους.
  Η επιβαλλόμενη από την ξενόφερτη Τρόικα πολιτική της κυβέρνησης γεννά και νέες στρατιές ανέργων και ανθρώπων που «ζουν» κάτω από το όριο της φτώχιας.     Οι φοροεπιδρομές που εξαπολύει κατά μισθωτών και συνταξιούχων (του εύκολου δηλαδή στόχου) η κυβέρνηση, εντείνουν τα τεράστια προβλήματα που έχει επιφέρει η συνεχιζόμενη άγρια περικοπή μισθών και συντάξεων των τελευταίων ετών.
  Ο εφιάλτης της απόλυσης καραδοκεί για χιλιάδες εργαζόμενους και έχει, πλέον, χτυπήσει και το χώρο της εκπαίδευσης διαψεύδοντας τις διαβεβαιώσεις ότι οι ευαίσθητοι τομείς της παιδείας και της υγείας θα εξαιρούνταν για να μη στερηθεί ο ελληνικός λαός τη στοιχειωδώς σωστή παροχή των δύο πολύτιμων αυτών αγαθών.
  Το πρώτο κουδούνι στο σχολείο θα ηχήσει με χιλιάδες εκπαιδευτικούς να βρίσκονται στο φάσμα της διαθεσιμότητας – κινητικότητας και άλλους να μετατάσσονται από τη Β/θμια στην Α/θμια εκπαίδευση για να «σωθούν». Μια νέα πραγματικότητα, δίχως εκπαιδευτικό προγραμματισμό και σχεδιασμό αλλά με κριτήρια οικονομικού – λογιστικού χαραχτήρα, διαμορφώνεται. Μια νέα πραγματικότητα δίχως ούτε ένα μόνιμο διορισμό φέτος στην εκπαίδευση, δίχως χιλιάδες αναπληρωτές που ενώ είναι απολύτως απαραίτητοι για να λειτουργήσει το δημόσιο σχολείο δεν προσλαμβάνονται (δηλαδή απολύονται) επειδή πολύ απλά δε «χωρούν» στα σχέδια της Τρόικα.
  Το πρώτο κουδούνι στο σχολείο θα ηχήσει με τους εκπαιδευτικούς να καλούνται να λειτουργήσουν μέσα σε ένα  κυκεώνα προχειρότητας, κακού σχεδιασμού κι ανευθυνότητας. Λίγο πριν την έναρξη των μαθημάτων χιλιάδες εκπαιδευτικοί περιμένουν με αγωνία να μάθουν αν θα πάρουν την πολυπόθητη απόσπαση για να εργαστούν κοντά στις οικογένειές τους που κινδυνεύουν να σκορπίσουν στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα. Λίγο πριν την έναρξη των μαθημάτων αδιευκρίνιστα παραμένουν βασικά σημεία του τρόπου λειτουργίας του σχολείου (Ειδική αγωγή, ολοήμερο, ενισχυτική διδασκαλία).  Λίγο πριν την έναρξη των μαθημάτων άγνωστο παραμένει το πώς και αν θα λυθεί το τεράστιο ζήτημα της καθαριότητας των σχολείων, των σχολικών φυλάκων και σχολικών τροχονόμων.
  Κι όλα τα παραπάνω, μέσα στο εδώ και χρόνια διαμορφωμένο, τοπίο της υποχρηματοδότησης των σχολικών μονάδων κάτι που κάνει εξαιρετικά δύσκολο το να καλύψουν βασικούς τομείς λειτουργίας τους (γραφική ύλη, πετρέλαιο θέρμανσης).
  Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. αμέσως μετά τη συγκρότησή του σε σώμα (27-8-2013) έχει αποδοθεί σ’ έναν αγώνα ανάδειξης όλων των παραπάνω και προσπάθειας εύρεσης λύσεων στα μεγάλα προβλήματα των εκπαιδευτικών και της εκπαίδευσης, μέσα από συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία και διαρκείς οχλήσεις προς αυτήν.

  Τα μεγάλα προβλήματα απαιτούν, όμως, και δυναμικές αντιδράσεις. Στο ζοφερό τοπίο που διαμορφώνεται στην ελληνική κοινωνία η απάντηση πρέπει να είναι και θα είναι δυναμική και συντονισμένη.
  Η ομόφωνη απόφαση του Γ.Σ. της ΑΔΕΔΥ για την κήρυξη 48ωρης απεργιακής κινητοποίησης στις 18 και 19 Σεπτεμβρίου αποτελεί κομβικό σημείο συσπείρωσης των εργαζομένων ώστε ν’ απαντήσουν συντονισμένα στην οδυνηρή πραγματικότητα που έχουν δημιουργήσει  γι αυτούς Τρόικα και κυβέρνηση.
  Λαμβάνοντας υπόψη του όλα τα παραπάνω το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προχωρά στο σχεδιασμό της δράσης του για το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα προτάσσοντας τους βασικούς άξονες των διεκδικήσεών του για το χώρο της εκπαίδευσης κι εντάσσοντάς τους μέσα στο συνολικό πλαίσιο διεκδικήσεων των εργαζομένων του δημόσιου τομέα.


1.       Διεκδικητικό Πλαίσιο

Διεκδικούμε:

α. Οικονομικά
·         Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.
·         Έκτακτη οικονομική ενίσχυση για να καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων.
·         Ορθολογική κατανομή των κοινοτικών πόρων ιδιαίτερα για θεσμούς που αφορούν στην Π.Ε., τη σημασία και την αξία της οποίας όλοι αναγνωρίζουν και αποδέχονται.
·         Ούτε ένα ευρώ από τις τσέπες των γονιών για πληρωμή λειτουργικών εξόδων σχολείων, π.χ. οργάνωση ολοήμερου, εκπαιδευτικές εκδρομές κτλ.
·         Κάλυψη όλων των λειτουργικών κενών των σχολείων.
·         Αναβάθμιση των θεσμών αντισταθμιστικής αγωγής.
·         Μισθούς αξιοπρεπούς διαβίωσης για τον εκπαιδευτικό.
·         Άμεση και ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών στα εισαγωγικά κλιμάκια.
·         Απόσυρση όλων των μνημονιακών περικοπών.
·         Αφορολόγητο στα 12.000€.
·         Κατάργηση του Νόμου  4024/2011.
·         Χορήγηση ενοικίου στους νεοδιόριστους και αναπληρωτές συναδέλφους μας.
·         Επίδομα θέρμανσης για όλους τους χαμηλόμισθους.
·         Επίδομα παραμεθορίου περιοχής και στους ωρομίσθιους.
·         Μέτρα στήριξης των υπερχρεωμένων νοικοκυριών.

β. Αδιοριστία - Ωράριο εκπαιδευτικών

·         Καμία αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών
·         Όχι στην οικονομική προσέγγιση των δεικτών της εκπαίδευσης σε βάρος της ποιοτικής.
·         Άμεσο διορισμό όλων των μόνιμων εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση καθώς και πρόσληψη του απαραίτητου αριθμού αναπληρωτών εκπαιδευτικών ώστε να καλυφθούν όλες οι ανάγκες στην εκπαίδευση.
·         Άμεση ανάκληση των μετατάξεων και την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών με διαδικασίες που δε θα δημιουργούν αδικίες και στρεβλώσεις.

δ. Αξιολόγηση

·         Άμεση κατάργηση των νόμων 3848/10 και 4024/11.
·         Απόσυρση του σχεδίου Π.Δ. του Υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση.
·         Ακώλυτη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.
·         Στεκόμαστε ενάντια σε κάθε απόπειρα εξωτερικής αξιολόγησης

ε. Πειθαρχικές διατάξεις
·         Κατάργηση του Ν. 4093/2012 (Μεσοπρόθεσμο) και των Ν. 4111/13 (νόμος Μανιτάκη) και 4057/12.
·         Το Υπουργείο παιδείας να αποσύρει άμεσα τη συγκεκριμένη απαράδεκτη και επικίνδυνη για τη Δημοκρατία, εγκύκλιό του, με την οποία επί της ουσίας, επιβάλλεται πειθαρχική ποινή πριν την εκδίκαση και την οριστική καταδίκη του εκπαιδευτικού.
·         Κατάργηση της πράξη νομοθετικού περιεχομένου που αφορά πολιτικές επιστρατεύσεις υπαλλήλων.
·         Επαναφορά των αιρετών εκπροσώπων του κλάδου στα Πειθαρχικά Συμβούλια
στ. Προσχολική αγωγή
·         Ενιαίο δεκατετράχρονο εκπαιδευτικό σχεδιασμό για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης: Νηπιαγωγείο – Δημοτικό – Γυμνάσιο – Λύκειο.
·         Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή για όλα τα παιδιά ηλικίας 4-6 χρονών, στα Δημόσια Νηπιαγωγεία με την αναλογία 1 προς 15.
·         Άμεση έκδοση Υπουργικής Απόφασης για το ωράριο των νηπιαγωγών μετά τη θεσμοθέτησή του με το Ν. 4115/2013 λαμβανομένων υπ' όψιν των ιδιαιτεροτήτων που υπάρχουν.
·         Ανέγερση νέων κτιριακών υποδομών, ικανών να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της προσχολικής αγωγής και όπου υπάρχει η δυνατότητα να ιδρύονται πολυδύναμες μονάδες Νηπιαγωγείων.
·         Να προσδιοριστεί άμεσα η οργανικότητα των Νηπιαγωγείων αφού ληφθούν υπ' όψιν και οι ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας σύμφωνα με το Ν. 4115/13 και να αποδοθεί η οργανικότητα που αντιστοιχεί σε κάθε Νηπιαγωγείο ανάλογα με τον αριθμό των παιδιών.
·         Τα ολοήμερα Νηπιαγωγεία να λειτουργούν μέσα από τις κατάλληλες κτιριακές και υλικοτεχνικές υποδομές, με το κατάλληλο βοηθητικό προσωπικό.
·         Ειδική μέριμνα για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στα Νηπιαγωγεία.
·         Ίδρυση τμημάτων ένταξης σε όλα τα Νηπιαγωγεία και στελέχωσή τους με νηπιαγωγούς Ειδικής Αγωγής, ανεξάρτητα από τον αριθμό των νηπίων (γιατί μέχρι προβλέπεται με 3 νήπια).
·         Ίδρυση νέων Νηπιαγωγείων και το διορισμό των απαιτούμενων Νηπιαγωγών.
·         Εξασφάλιση της δωρεάν μεταφοράς νηπίων και προνηπίων.
·         Όχι πρόωρη αποχώρηση των νηπίων που φοιτούν στα ολοήμερα Νηπιαγωγεία.
·         Όχι στην αποκέντρωση του Νηπιαγωγείου σε Δημοτικούς ή Ιδιωτικούς Οργανισμούς εκπαίδευσης και σε φορείς αναρμόδιους και επικίνδυνους για την παιδεία.
·         Να λήξει η ομηρία των συναδέλφων αναπληρωτών.
·         Να γίνει τώρα διαγωνισμός ΑΣΕΠ για τους αποφοίτους των Π.Τ.Ε.Α.

ζ. Ειδική Αγωγή

·         Να ισχύσει στους πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής το ίδιο θεσμικό πλαίσιο που ισχύει για όλους τους αναπληρωτές της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
·         Να αλλάξει τώρα η καταστροφική διάταξη του Ν.3699/2008 όπου οι διδακτορικοί/μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών προηγούνται του βασικού τίτλου σπουδών στην Ειδική Αγωγής και της προϋπηρεσίας.
·         Άμεση πρόσληψη ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού σε όλες τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε
·         Αντιμετώπιση των καταστροφικών συνεπειών των προβλέψεων του άρ. 39 του Ν. 4115/2013, με την εφαρμογή κανονιστικού πλαισίου που θα αξιοποιεί την εμπειρία των ΚΕΔΔΥ και θα εμπλέκει όλες τις ειδικότητες ΕΕΠ στην υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία στο γενικό σχολείο.
·         Ισότιμη αντιμετώπιση σε όλα τα θέματα όλων των εργαζομένων στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση και ιδιαίτερα όσον αφορά την υπηρεσιακή εξέλιξη, την δυνατότητα κατάληψης θέσεων ευθύνης.
·         Επιμόρφωση, εισαγωγική και δια βίου σε θέματα και μεθόδους ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης για όλο το προσωπικό.
·         Λήψη μέτρων για την μεταφορά των μαθητών στα ειδικά σχολεία.
·         Ενίσχυση και όχι διάλυση των ΚΕΔΔΥ με εργαλεία διαφοροδιάγνωσης για άμεση διάγνωση και πρώιμη διάγνωση για όλα τα παιδιά με αναπηρία.
·         Οι υπηρεσιακές μεταβολές να γίνονται μόνο από το Κ.Υ.Σ.Π.Ε. και το Κ.Υ.Σ.Δ.Ε με παράλληλη κατάργηση των ΥΣΕΕΠ και ΠΥΣΕΕΠ.
·         Επαναλειτουργία μετεκπαίδευσης και για την Ειδική Αγωγή.
·         Λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων ώστε οι οικογένειες των ΑμΕΑ και των ατόμων με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, να μην καταβάλλουν ούτε ένα ευρώ από την τσέπη τους για διάγνωση, διαφοροδιάγνωση, συμβουλευτική και αντιμετώπιση.

η. Υγειονομική περίθαλψη

·         Πλήρη ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους
·         Κατάργηση της «συμμετοχής» των εργαζομένων για εξετάσεις και φάρμακα.


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. λαμβάνοντας υπόψη:
·         Το ζοφερό τοπίο που διαμορφώνεται στο χώρο της παιδείας μετά και τις τελευταίες νομοθετικές ρυθμίσεις της κυβέρνησης που προβλέπουν υποχρεωτικές μεταθέσεις εκπαιδευτικών, μηδενικούς διορισμούς και υποχρεωτικές μετατάξεις βάζοντας την εκπαίδευση στην τροχιά της κινητικότητας.
·         Τους  χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς που είναι τα πρώτα θύματα της ανεργίας στο χώρο της εκπαίδευσης και που τους ακολουθούν οι χιλιάδες συνάδελφοι μας αναπληρωτές που δεν θα δουλέψουν τη φετινή σχολική χρονιά.
·         Την πρόθεση του Υπουργείου Παιδείας να θεσμοθετήσει μια ασφυκτική αξιολόγηση που θα τιμωρεί τους εκπαιδευτικούς και θα κατηγοριοποιεί τα σχολεία.
·         Την εφαρμογή του νέου πειθαρχικού δικαίου, που επικρέμεται πάνω από τα κεφάλια όλων μας ως «δαμόκλειος σπάθη».
·         Την ανάγκη για μια δυναμική απάντηση από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας στην επίθεση που δεχόμαστε.
·         Την ομόφωνη απόφαση του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ για την πραγματοποίηση 48ωρης απεργίας στις 18 και 19 Σεπτεμβρίου.

Αποφασίζει
Την οργάνωση του αγώνα ενάντια στις άδικες μνημονιακές αντιλαϊκές - αντιεκπαιδευτικές πολιτικές της κυβέρνησης με :
·         Τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών της Π.Ε.
Ø  στο συλλαλητήριο που οργανώνουν η ΑΔΕΔΥ και η ΓΣΕΕ το Σάββατο 7-9-2013 στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης
Ø  και στη  48ωρη απεργία στις 18 και 19 Σεπτεμβρίου προτάσσοντας το πλαίσιο των αιτημάτων της.
·         Τη στήριξη των κινητοποιήσεων με :
Ø  Την πραγματοποίηση συνέντευξης τύπου στην έναρξη της σχολικής χρονιάς για την πλήρη ενημέρωση της κοινής γνώμης σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στην εκπαίδευση.
Ø  Παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.
Ø  Την πραγματοποίηση συναντήσεων με τα πολιτικά κόμματα όπου θα εκθέσουμε το σύνολο των προβλημάτων και θα ζητήσουμε τη δέσμευσή τους για τη στήριξη των αγώνων μας.
Ø  Την πραγματοποίηση συναντήσεων με την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας  και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου  Εσωτερικών όπου θα τεθούν τα θέματα των σχολικών φυλάκων, σχολικών τροχονόμων και προσωπικού καθαριότητας των σχολείων καθώς και του Υπουργείου Υγείας όπου θα τεθεί το ζήτημα της περίθαλψης και της λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ.
Ø  Την οργάνωση περιφερειακών συσκέψεων με τα μέλη των Δ.Σ. των Συλλόγων Εκπαιδευτικών και την παρουσία μελών του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε., για την καλύτερη οργάνωση και στήριξη των απεργιακών κινητοποιήσεων. Παράλληλα με τις συσκέψεις αυτές θα αξιοποιηθούν τα επαρχιακά Μ.Μ.Ε. για την καλύτερη προβολή των αιτημάτων μας.
Ø  Την έκδοση επιστολής προς τους γονείς των μαθητών καθώς και την έκδοση αφίσας.
Ø  Την πραγματοποίηση συναντήσεων με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ΟΛΜΕ, ΟΙΕΛΕ) και τις ενώσεις γονέων.
Ø  Την ενημέρωση της κοινής γνώμης με ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά spot στα ΜΜΕ και το διαδίκτυο.
Ø  Την ανάδειξη της αδιαφορίας και της ανικανότητας της πολιτείας με τη συμβολική παρουσία μελών του Δ.Σ. σε δύο (2) ακριτικές περιοχές της Ελλάδας και τη συμβολική δωρεά χρηματικού ποσού για την ενίσχυση ακριτικών σχολικών μονάδων που αντιμετωπίζουν αυξημένα προβλήματα.
Ø  Μετά τη συνεδρίαση του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ στις 21/9/2013 συνεκτίμηση της απόφασης που θα ληφθεί για τη συνέχιση των κινητοποιήσεων και της αγωνιστικής συσπείρωσης του κλάδου και πραγματοποίηση Γενικών Συνελεύσεων και Ολομέλειας Προέδρων στις 26/9/2013 ημέρα Πέμπτη ώστε να δοθεί ο λόγος στη βάση για το μέλλον των κινητοποιήσεων.

Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

Ο Πρόεδρος                                                               Ο Γενικός Γραμματέας


    Κόκκινος Χαράλαμπος                                                                 Κικινής Θανάσης





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.