Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2013

Η κρίση κτυπά στα σχολεία και στην ψυχολογία των μαθητών



Χάλια η ψυχολογία των μαθητών που μεταφέρουν στην τάξη τα οικονομικά προβλήματα των γονιών τους.

ΤΟΥ ΜΑΡΙΟΥ ΑΔΑΜΟΥ


Τον κώδωνα του κινδύνου, σε σχέση με την αύξηση της παραβατικότητας στα σχολεία, κρούει ο πρόεδρος της Παγκύπριας Οργάνωσης Ελλήνων Δασκάλων (ΠΟΕΔ) Φίλιος Φυλακτού. Όπως υποδεικνύει, η οικονομική κρίση και δη η αύξηση των εντάσεων μέσα στο οικογενειακό περιβάλλον, ωθούν παιδιά στην παραβατικότητα εντός των σχολικών αιθουσών με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί να μην μπορούν να αντιμετωπίσουν δραστικά το πρόβλημα.
Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος της ΠΟΕΔ καλεί το αρμόδιο Υπουργείο -Παιδείας- να συντονίσει καλύτερα την προσπάθεια σίτισης άπορων μαθητών, έτσι ώστε να μη δημιουργηθεί οποιοδήποτε πρόβλημα, σημειώνοντας πως πρέπει να εξεταστεί και με ποιον τρόπο οι μαθητές που λαμβάνουν σήμερα συσσίτιο θα συνεχίσουν να το λαμβάνουν και κατά τη διάρκεια που το σχολείο είναι κλειστό. Τα θέματα αυτά θα τεθούν σύντομα επί τάπητος κατά τη συνάντηση που θα έχει η Οργάνωση με τον Υπουργό Παιδείας, ο οποίος προσπαθεί να εξεύρει τρόπους επίλυσης των προβλημάτων αυτών.

Μιλώντας στη «Σ», ο πρόεδρος της ΠΟΕΔ εξήγησε πως -όταν στην κοινωνία αυξάνονται κάποια προβλήματα, ιδιαίτερα λόγω οικονομικής κρίσης, επιφέροντας μιαν αναστάτωση στις οικογένειες- είναι αναμενόμενο πως αυτά τα προβλήματα θα μεταφερθούν από τα παιδιά στα σχολεία. «Φανταστείτε μια οικογένεια με τους δύο γονιούς άνεργους τι συμβαίνει στο σπίτι. Νεύρα, ένταση, ανησυχία, δεν έχουν να φάνε, κ.ά., δημιουργούν μια κατάσταση τεταμένη και συνεπώς τα προβλήματα αυτά αναπόφευκτα επηρεάζουν την ψυχολογία ενός παιδιού. Το παιδί, λοιπόν, πού θα ξεφορτώσει; Πού θα αντιδράσει; Στο σχολείο. Συνεπώς η επιβάρυνση της κοινωνικής συνοχής μεταφράζεται πρώτα και κύρια μέσα στα σχολεία. Άρα, λοιπόν, εμείς εισπράττουμε σε μεγάλο βαθμό, πλέον, τα θέματα της παραβατικότητας», συμπλήρωσε ο κ. Φυλακτού.

Οι συμπεριφορές
Κάνοντας αναφορά στις συμπεριφορές που παρουσιάζουν μαθητές εντός σχολείου, ο κ. Φυλακτού τόνισε με έμφαση πως μπορεί ένα περιστατικό να κινητοποιήσει ένα ολόκληρο σχολείο. «Τα παιδιά δεν συγκεντρώνονται, αντιδρούν πολύ έντονα και παρουσιάζουν αυξημένη ανησυχία. Δεν μιλάμε, λοιπόν, για μιαν απλή αταξία, αλλά για πολύ σοβαρές περιπτώσεις. Συνεπώς χρειαζόμαστε πραγματική στήριξη. Δυστυχώς, τέτοια θέματα, που έχουν να κάνουν βασικά με τη στήριξη των δασκάλων, έμειναν στάσιμα με αποτέλεσμα η καθημερινότητα στο σχολείο να επιβαρύνεται και είναι γι’ αυτό που κρούομεν τον κώδωνα του κινδύνου», υπογράμμισε ο κ. Φυλακτού.

Αταξία και στα συσσίτια
ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΟΣ στο πρόγραμμα σίτισης άπορων μαθητών στα σχολεία, ο πρόεδρος της ΠΟΕΔ υπέδειξε πως ο αριθμός των άπορων μαθητών αυξάνεται πλέον καθημερινά. Αυτήν τη στιγμή, είπε, λαμβάνουν συσσίτιο γύρω στα 2.500 παιδιά δημοτικού. «Τα άπορα υπήρχαν ανέκαθεν στα σχολεία αλλά σίγουρα όχι σε τέτοιο βαθμό. Το θέμα, πλέον, έχει λάβει τεράστιες διαστάσεις και συνεπώς πρέπει να αντιμετωπιστεί συλλογικά. Σήμερα έχουν εμπλακεί μέσα σε αυτήν τη διαδικασία διάφοροι φορείς, προκαλώντας σύγχυση και θα πρέπει το κράτος να βρει έναν τρόπο καλύτερου συντονισμού της προσπάθειας για να έχει καλύτερη απόδοση. Και το πρόβλημα δεν είναι απλό.

Ένα παιδί το οποίο δεν έχει να φάει στο σχολείο, δεν έχει να φάει ούτε το Σάββατο ούτε την Κυριακή, αλλά ούτε και τις εορτές ούτε και τις διακοπές. Οπόταν πρέπει να γίνει ο καλύτερος δυνατός συντονισμός, για να είναι η προσπάθεια πιο αποτελεσματική. Μια λύση είναι τα γεύματα να δίνονται αποκλειστικά από τα κυλικεία για να επιτυγχάνεται και η καλύτερη δυνατή υγιεινή και να αποφύγουμε οποιαδήποτε προβλήματα, γιατί δεν ξέρουμε υπό ποιες συνθήκες θα μεταφέρονται τα προγεύματα το καλοκαίρι», κατέληξε ο κ. Φυλακτού. Τα ζητήματα αυτά, σύμφωνα με τον κ. Φυλακτού, θα τεθούν σύντομα επί τάπητος σε συνάντηση που θα επιδιώξει να έχει η Οργάνωση με τον Υπουργό Παιδείας.

Τι λέει ο υπουργός
Ο αρμόδιος υπουργός, Κυριάκος Κενεβέζος, σε χθεσινές του δηλώσεις, τόνισε την ανάγκη εξεύρεσης εκείνων των τρόπων που να επιλύουν τα διάφορα προβλήματα στην εκπαίδευση. «Κάθε μέρα που περνά και συνομιλώντας με όσους πρέπει και όσους οφείλω να το πράξω, συνειδητοποιώ και χαρτογραφώ τα ανοικτά προβλήματα που ταλανίζουν την παιδεία και τον πολιτισμό. Παράλληλα θα καταγράψω τη συνεχή και αδιάλειπτη βούληση και πρόθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας, των κομμάτων, των υπηρεσιακών, των γονιών και των συνδικαλιστικών οργανώσεων, για να συμβάλουν προς την κατεύθυνση που επιθυμούμε», ανέφερε.

Για τον λόγο αυτό, σημείωσε ο κ. Κενεβέζος, θα προωθηθούν τα ζητήματα στο μέτρο που αυτά συνάδουν και αντιστοιχούν «με τις πολιτικές που εκπροσωπούμε και για το πρόγραμμα, για το οποίο ο λαός μας επέλεξε να υπηρετήσουμε». Παράλληλα, είπε, «θα διαμορφώσουμε τις συνθήκες, έτσι ώστε αυτά τα οποία είναι ανοικτά -και είναι κεφάλαια τα οποία πληγώνουν- να κλείσουν με το καλύτερο δυνατόν τρόπο και να δώσουμε την ελπίδα που νομίζω όλοι περιμένουμε».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.